Saturday, May 18, 2013

Ipad Malaysia : 7 kelebihan memilikinya

0 comments
Sumber gambar: Apple.com
Apa itu Ipad? 

Ipad adalah sejenis komputer berbentuk tablet (papan nipis) yang dicipta oleh Syarikat Apple Inc. Ipad yang pertama telah dilancarkan pada 3 April 2010. Penggunaannya adalah melalui sentuhan skrin (touch screen) termasuklah papan kekuncinya (Virtual Keyboard). Ipad turut disertakan dengan Wi-Fi (gelombang internet) dan pada sesetengah model Ipad.


Apakah fungsi Ipad?

Ipad boleh:
1) merakam video
2) fotografi
3) mendengar musik
4) melayari internet dengan mudah seperti email.
5) Permainan komputer boleh dimainkan dalam Ipad. Tidak perlu lagi duduk statik depan komputer kerana dengan Ipad, anda boleh bermain di mana-mana sahaja. Begitu juga dengan perkara selain permainan komputer.
6) Perkhidmatan GPS.
7) Sosial (Facebook, Twitter, Skype dan lain-lain)
8) Software-software terbaru dapat dimuat turun dari App Store. Terdapat lebih 800 000 apps software disediakan oleh Apple untuk kepuasan penggunanya.

Apakah Ipad yang terbaru?

Ipad yang terbaru adalah Ipad Fourth Generation dan Ipad Mini. Ipad Fourth Generation telah di lancarkan pada November 2012. Sebanyak 3 juta unit Ipad Fourth Generation dan Ipad Mini telah terjual pada hujung minggu pertama!

Di manakah untuk membeli Ipad secara online?

Ipad boleh dibeli secara online dari laman web popular Lazada Malaysia.  Jumlah harga dan bayaran termasuk penghantaran adalah dalam lingkungan RM 1000-1400.

Apakah 6 manfaat memilikinya?

1) Berbentuk papan nipis dan ringan, boleh dibawa ke mana-mana sahaja.

2) Bateri Ipad boleh bertahan selama 10 jam. Perkhidmatan Wi Fi internet, permainan komputer, internet, mendengar muzik dan menonton drama video dapat dilakukan dengan lancar.

3) Ipad sangat mesra alam kepada pelbagai peringkat usia dari kanak-kanak sehinggalah ke peringkat dewasa. Terdapat banyak perisian yang boleh dimuat turun mengikut kegemaran para pengguna. Contohnya, perisian (software) mengira ramalan berat badan dan kalori terbakar ketika berjoging.

4) Saiz skrinnya besar, Oleh itu, kepuasan ketika bermain permainan komputer, melakukan urusan perniagaan secara bertulis, mendengar muzik dan menonton video adalah tersangat memuaskan.

5) Boleh membuat urusan menulis dalam Ms Office Word, Powerpoint dan lain-lain dalam Ipad walaupun anda tersangkut di kesesakan trafik di kota raya.

6) Dapat bersosial dengan lancar. Facebook, twitter dan skype dapat diakses dengan baik dan sempurna. Ipad amat berguna bagi ahli perniagaan yang selalu bergerak bebas. Ini amat memudahkan perhubungan antara pelanggan atau rakan sekerja.

7) Urusan perniagaan, urusan pembelajaran dan urusan perhubungan dapat dijalankan secara efektif dan menjimatkan masa dan tenaga.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Paling Popular

 

BeritaKini Design by Insight © 2009