Thursday, December 16, 2010

Adik Beradik Melakukan Seks! Memalukan!

Video seks adik beradik bawah umur (gambar kiri) kian tersebar di internet. Dipercayai, kedua dua adik beradik yang berwarganegara MALAYSIA ini melakukan hubungan seks di sebuah hotel di Malaysia. Ia didalangi oleh pihak ketiga. Apakah pasangan adik beradik ini dipaksa untuk melakukan perbuatan jijik ini? Ataupun mereka sukarela untuk melakukannya? Persoalannya sekarang, mereka di bawah umur. Apakah mereka terpengaruh dengan laman web lucah di internet? Tanpa sebarang pengetahuan di dada mengenai zina, wajarkah budak budak bawah umur dipersalahkan sekiranya mereka melakukan perkara terkutuk ini?

Sudah sampai masanya silibus Zina yang tidak seberapa dalam buku pendidikan Islam sekolah rendah dan menengah diperbesarkan lagi skopnya. Pendidikan Seks adalah salah satu caranya.

Ia merangkumi:
1) Pembelajaran hak hak badan manusia sama ada lelaki ataupun perempuan.

2) Subjek ini juga akan mendedahkan info info mengenai hubungan seks lelaki dan wanita, liwat dan pertukaran jantina yang semakin menjadi jadi kebelakangan ini menurut perspektif agama dan moral.

Sekurang kurangnya, kanak kanak bawah umur ada pemahaman yang kukuh mengenai masalah sosial termasuk seks. Sekolah adalah tempat rasmi untuk belajar. Hendak diharapkan ibu bapa di rumah, langsung tiada jaminan. Mungkin mereka tidak tahu cara untuk mengajar Pendidikan Seks di rumah. Jadi, wajarlah ia dilaksana di sekolah.



*Kini yang lebih menjadi isu adalah istilah 'Pendidikan Seks', bukan subjek Pendidikan Seks. Agaknya perlu ditukar nama kepada Pendidikan Gender atau Pendidikan Sosial Kemasyarakatan. Baru orang ramai selesa, mungkin.
 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Paling Popular

 

BeritaKini Design by Insight © 2009